جاودان با عشق

جاودان با عشق

جاودان با عشق

جاودان با عشق

روانشناسی و خلاقیت را تعریف کنید


روانشناسی و خلاقیت را تعریف کنید

 

خلاقیت چیست؟ چرا برخی افراد بی خانمان می شوند؟ تعصب و تبعیض چیست؟ آگاهی چیست؟ حوزه روانشناسی سوالاتی از این قبیل را بررسی می کند. روانشناسی به مطالعه علمی ذهن و رفتار اشاره دارد. روانشناسان از روش علمی برای کسب دانش استفاده می کنند. برای به کارگیری روش علمی ، یک محقق با س aboutال در مورد چگونگی یا علت اتفاقی ، توضیحی آزمایشی ، به نام فرضیه ، برای توضیح این پدیده ارائه می دهد. یک فرضیه باید در چارچوب یک نظریه علمی ، که یک توضیح گسترده یا گروهی از توضیحات برای برخی از جنبه های جهان طبیعی است که به طور مداوم با شواهد در طول زمان پشتیبانی می شود ، متناسب باشد. یک نظریه بهترین درک ما از آن بخش از جهان طبیعی است. سپس محقق مشاهداتی را انجام می دهد یا آزمایشی را برای بررسی اعتبار فرضیه انجام می دهد. این نتایج سپس منتشر شده یا در کنفرانس های تحقیقاتی ارائه می شود تا دیگران بتوانند نتایج را تکرار کرده یا بر اساس آنها کار کنند.

 

مجسمه مرد بالدار در آغوش گرفتن یک زن

شکل 1. مجسمه آنتونیو کانوا اروس و روان را به تصویر می کشد. روان ، به معنای روح ، نشان دهنده پیروزی روح انسان بر زندگی است - زیرا روان یک زن فانی بود که مجموعه ای از کارهای غیرممکن را برای پیوستن به عشق خود (پسر آفرودیت ، اروس) انجام داد و خود الهه شد.

 

دانشمندان آنچه را که قابل درک و اندازه گیری است آزمایش می کنند. به عنوان مثال ، فرضیه ای که پرنده به دلیل خوشحالی می خواند ، فرضیه ای نیست که بتوان آن را آزمایش کرد ، زیرا ما راهی برای اندازه گیری شادی یک پرنده نداریم. ما باید سوالات متفاوت بپرسیم ، شاید در مورد وضعیت مغزی پرنده ، زیرا می توان آن را اندازه گیری کرد. با این حال ، ما می توانیم از افراد بپرسیم که آیا آنها می خوانند زیرا آنها خوشحال هستند زیرا می توانند به ما بگویند. بنابراین ، علم روانشناسی بر اساس داده های قابل اندازه گیری تجربی است.

 

به طور کلی ، علم فقط با ماده و انرژی سروکار دارد ، یعنی آن چیزهایی که قابل اندازه گیری هستند و نمی تواند به ارزشها و اخلاق برسد. این یکی از دلایلی است که باعث می شود درک علمی ما از ذهن بسیار محدود باشد ، زیرا افکار ، حداقل همانطور که ما آنها را تجربه می کنیم ، نه ماده هستند و نه انرژی. روش علمی نیز شکلی از تجربه گرایی است. یک روش تجربی برای به دست آوردن دانش ، روش مشاهده ، از جمله آزمایش است و نه روشی که فقط بر اساس اشکال استدلال منطقی یا مقامات قبلی باشد.

 

در اواخر دهه 1800 بود که روانشناسی به عنوان رشته دانشگاهی خود پذیرفته شد. قبل از این زمان ، کارکردهای ذهن تحت حمایت فلسفه در نظر گرفته می شد. با توجه به اینکه هر رفتاری در ریشه خود بیولوژیکی است ، برخی از زمینه های روانشناسی جنبه های یک علم طبیعی مانند زیست شناسی را به خود می گیرند. هیچ ارگانیسم بیولوژیکی منزوی وجود ندارد و رفتار ما تحت تأثیر تعاملات ما با دیگران است. بنابراین ، روانشناسی نیز یک علم اجتماعی است.

برای کسب اطلاعات بیشتربا ما در تماس باشید.

 

شرکت سایا خودرو برترین شرکت ارائه دهنده خدمات فروش اقساطی خودرو در ایران


یکی از این شرکت‌ها که مدعی است به صورت قانونی فعالیت می‌کند، اعلام کرده است: «در قوانین این شرکت برای خرید به صورت اقساطی بسته به مدارک مشتری نیازی به ارائه ضامن نیست، شرایط اقساط بسته به توان مالی افراد تنظیم می‌شود و از ? ماه تا ?? ماه برای تنظیم اقساط زمان باقی است. همچنین میزان پیش پرداخت بسته به مدارک شغلی و مدارک سکونتی مشتری و خواست مشتری تعیین می‌شود، تا افراد بدون فشار مالی بتوانند برای خرید اقساطی خودرو اقدام نمایند

شرکت سایا خودرو برترین شرکت ارائه دهنده خدمات فروش اقساطی خودرو در ایران

تحویل خودرو در سریع‌ترین زمان ممکن نیز ادعای دیگر این شرکت است که علاوه بر این اعلام کرده: «خریدار پس از پرداخت وجه اولیه و تحویل خودرو و پس از طی مراحل اداری در مدت زمان کوتاهی سندی به نام خود در اختیار خواهند داشت، تنها یک قرارداد رسمی برای پرداخت اقساط تنظیم می‌شود

پژو پارس، پژو ???، سمند، چانگان، کوئیک، پژو ??? و هایما از جمله این خودروها هستند که در طرح فروش اقساطی شرکت‌های مربوطه می‌توان مشاهده کرد.

با این حال، سود بالا در خرید این خودروها، مبلغ قسط بالا برای خرید و محدود بودن این طرح تنها برای تهرانی‌ها از جمله انتقادات نسبت به طرح فروش اقساطی خودروهای ایران‌خودرو است.

بخشی از کامنت‌های مخاطبان تجارت‌نیوز درباره این طرح را در زیر بخوانید:

«من با ??ملیون پس انداز چه ماشینی میتونم بخرم؟؟؟
من فقط توان پرداخت ماهی یک ملیون قسط رو دارم»

«والا به اون بالا دستی ها اعتماد نیست چه برسه به این شرکت های زفرتی»

«آقا حساب کردم تازه اگر ?? میلیون پول پیش پژو پارس را به این شرکتها پرداخت کنی ماهانه باید ? تا ? میلیون قسط بدی..آخه من کارمند از کجا دارم اینقدر قسط بدم…»

«مگر حتی قسطی توان خرید برا عامه مردم مونده؟»

«وقتی پول ماشین رو دو تا سه برابر قسطی حساب میکنند بیشتر از این که کمک حال مردم باشه به نفع فروشنده و به زیان اکثریت مردم هست»

«سودش کمر شکنه»

«تماس گرفتم میگن درحال حاظر این طرح فقط مال تهرانه شهرستان نداریم»

شرکت سایا خودرو برترین شرکت ارائه دهنده خدمات فروش اقساطی خودرو در ایران

آشنایی با چوب های ترمووود


یکی از مصالح ساختمانی بسیار پرمصرف و همچنین با کیفیت، چوب می‌باشد. چوب‌ها را براساس جنس، رنگ، اندازه، نوع فرآیند تولید و موارد دیگر دسته‌بندی می‌کنند. یکی از چوب‌هایی که امروزه توانسته محبوبیت ویژه‌ای را از بین انواع مختلف چوب‌ها به خود اختصاص دهد، چوب ترمو است. ترمو وود نوعی چوب طبیعی است که روش و یا فرآیند آماده‌سازی آن منحصر به فرد است. در اینجا قصد داریم به ترمو وود بپردازیم.

چوب ترموود و یا ترمو وود:

چوب ترمو وود نمونه‌ای از چوب‌های طبیعی می‌باشند که برای آماده‌سازی آن‌ها از دستگاه مخصوص و ویژه‌ای به نام دستگاه ترموود استفاده می‌شود. مکانیسم و یا نحوه عملکرد این نوع دستگاه به گونه‌ای است که به کمک حرارت برای خشک کردن چوب‌های مورد نظر اقدام می‌کند. درجه حرارت این نوع دستگاه بین ??? درجه سانتی گراد تا ??? درجه سانتی گراد متغیر می‌باشد. این دستگاه بدون استفاده از اکسیژن برای خشک کردن چوب‌های مصرفی اقدام می‌کند. لازم به ذکر است که قبل از این که چوب‌ها به درجه اشتعال و یا سوختن برسند، دستگاه از ادامه فعالیت خود صرف نظر می‌کند. در این روش چوب‌ها نمی‌سوزند تنها آب، صمغ، شیره موجود در ساختار داخلی چوب‌ها خشک می‌شود و از بین می‌رود.

بعد از خشک کردن چوب توسط دستگاه ترمو وود، باید چوب‌ها را در بخار آب قرار داد و مجدد آنها را خشک کرد. استفاده از این روش باعث کاهش شش درصدی رطوبت موجود در دستگاه می‌شود. ترموود تحت شرایط خاص، استحکام و مقاومت آن ها بهبود می‌یابد. ساختار سلولی چوب نامبرده به دلیل حرارت وارد شده به آن‌ها تغییر یافته است و ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی آن بهبود یافته است. هر چقدر چوب‌های مصرفی در صنعت ساختمان‌سازی به حالت طبیعی چوب نزدیک‌تر باشند، علاوه بر کیفیت بیشتر در زیبایی ظاهری نیز بهتر عمل می‌کنند. به عبارت دیگر استفاده از چوب‌های طبیعی مانند چوب ترمو وود در صنعت ساختمان‌سازی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

ترمو وود

ترمو وود

ترمووود فنلاندی و ترمووود ایرانی:

چوبهای ترموود در نمونه‌ها و مدل‌های مختلف و متنوعی طراحی و تولید شده‌اند که انتخاب آن‌ها به موارد استفاده از چوب، شرایط آب و هوایی، سلیقه افراد، سبک معماری و موارد دیگر بستگی دارد. چوبهای ترمو وود را می‌توان به ترموود فنلاندی، ترموود ایرانی و غیره تقسیم کرد. چوب های ترموود فنلاندی، چوب‌های مشهور و شناخته‌شده‌ای هستند که از نظر کیفیت، مقاومت، رنگ، زیبایی زبانزد عام و خاص می‌باشند. چوب‌ها و یا درختان موجود در فنلاند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، در نتیجه هنگامی که چوب درختان فنلاند را با استفاده از روش ترموو فرآوری کرد به چوبهای ترموود فنلاندی معروف می‌شوند.

این نوع از چوب های ترموود با وجود شرایط کنونی و محدودیت‌های ایجاد شده به راحتی قابل استفاده و یا دریافت نمی‌باشند. در نتیجه در مقابل می‌توان از چوب ترموود ایرانی استفاده کرد.  ترموود ایرانی چوب های با کیفیت می‌باشند که در ایران و با کمک مهندسان ایرانی طراحی و تولید شده است. لازم به ذکر است که چوب های ترمو وود ایرانی در کیفیت های مختلف تولید شده اند. برخی از آن‌ها از نظر کیفیت فوق‌العاده بوده و برخی دیگر تنها از نظر شکل ظاهری شبیه به چوب های ترموود هستند و ویژگی‌های چوب ترموود را ندارند.

 

ترموود ایرانی

ترموود ایرانی

چوب ترمووود چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از سوال‌هایی که ذهن اکثر خریداران و یا مصرف‌کنندگان را در گیر کرده است این است که، چوب ترمو وود چه ویژگی هایی دارد‌؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، چوب های ترمو وود ویژگی‌ها و یا مزیت‌های زیادی دارند که موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم وجود مواد شیمیایی در ساختار چوب های ترمو وود
  • مقاومت بسیار بالا چوب های ترموود
  • انعطاف‌پذیری و تاب ضربه ای بالا
  • مقاومت بالای آن‌ها در برابر پوسیدگی
  • گرمای ویژه بسیار بالا
  • یکنواختی ظاهری و زیبایی ظاهری
  • وزن سبک چوب های ترموود
  • تنوع بالای رنگ
  • موارد کاربرد بسیار متنوع

پاسخ به پرسش های رایج در مورد ماسکهای مقاوم در برابر کرونا


پاسخ به پرسش های رایج در مورد ماسکهای مقاوم در برابر کرونا

 

خیلی از ما پیش از زمان کرونا از ماسک به عنوان یک ابزار پر مصرف استفاده نکرده بودیم. پیش از کرونا آزادانه در تجمع ها حاضر می شدیم و به راحتی در هر جایی که می خواستیم بدون ماسک پیاده روی می کردیم. به همین خاطر ممکن است خیلی از ما اطلاعات زیاد در مورد این کالای پزشکی نداشته باشیم و برای ما سوالات زیادی در مورد ماسک وجود داشته باشد. سوالاتی که باعث می شود گاها به برخی از ماسکهایی که در بازار عرضه می شوند شک کنید و ندانید که آیا در برابر کرونا مقاوم هستند یا خیر. تنوع کالاها به حدی زیاد است که برای خیلی از ما ممکن است سوالاتی در این باره به وجود بیاورد. در این مطلب به پرسش و پاسخ هایی در همین مورد می پردازیم.

 

آیا هر ماسکی را می توان برای کرونا استفاده کرد؟

قطعا خیر. هر ماسکی کاربرد خودش را دارد. خیلی از ماسکها اصلا برای کارهای پزشکی ساخته نشده اند و کابردهای صنعتی و یا عمومی تر دارند. تنها استفاده از ماسکهای یکبار مصرف پزشکی شامل لایه ملت بلون می تواند خطر کرونا را کمتر کند. پس هر ماسکی را نمی توانید برای پیش گیری و محافظت در برابر کرونا استفاده کنید.

 

ماسکهای سه لایه ای را چطور از نظر درستی لایه ها بررسی کنیم؟

حتما نام ماسک سه لایه را شنیده اید. بارها و بارها این نام را از تلوزیون و رسانه های دیگر شنیده ایم. کالایی که به عنوان متداول ترین و ساده ترین ماسکی که برای مراقب از کرونا به کمک ما می آید معرفی شده است. این محصول شامل سه لایه است. دو لایه از این ماسکها از اسپان باند و یک لایه دیگر از جنس ملت بلون است. برای بررسی لایه ها می توانید بدنه ماسک را برش بدهید. لایه میانی که همان ملت بلون است باید با دو لایه دیگر یعنی لایه های رویی و زیرین متفاوت باشد. لایه میانی لایه ای بدون بافت است که یک شکل توری مانند دارد.

 

آیا ماسک سه بعدی برای پیش گیری از کرونا مفید است؟

بله این ماسکها قدرت خوبی برای پیش گیری از کرونا دارند. لایه های این ماسک ها هم شامل اسپان باند و ملت بلون است. تعداد لایه ملت بلون یا همان فیلتر کننده در این ماسک ها بیشتر است. به همین دلیل قدرت خیلی قابل توجهی در پیش گیری از ویروس دارند.

 

آیا حتما ماسک باید سفید رنگ باشد؟

خیر. تفاوتی نمی کند که رنگ ماسک چه باشد. تنها لایه های بهداشتی و لایه میانی مقاوم و خوب می تواند کیفیت یک ماسک را مشخص کند. یک ماسک بهداشتی و استاندارد می تواند با استفاده از لایه های اسپان باند رنگی در رنگ های مختلف تولید شده باشد.

 

عمر مفید یک ماسک چقدر است؟

اگر در طول روز و در ساعت کاری ماسک می زنید بهتر است در هر چهار ساعت یک ماسک تازه استفاده کنید. این برای ماسکهای تنفسی سه لایه ای است. در مورد ماسکهای فست یا همان سه بعدی ها می توانید تا سه روز از ماسکتان استفاده کنید. به شرط این که ماسک خیس یا کثیف نشده باشد. اگر ماسک خیس یا کثیف شود باید هر چه زودتر دور انداخته شود و از ماسکی تازه استفاده شود.

 

آیا ماسکهای فیلتر دار برای کرونا مفید هستند؟

خیر. این ماسکها برای پیش گیری از انتقال کرونا مناسب و مفید نیستند. کاربرد این ماسکها کاهش ورود و فیلتر کردن هوا از ذرات و غبارات است و برای پیش گیری از ویروس مفید نمی باشند.

 

بچه ها هم باید ماسک بزنند؟

بله برای پیش گیری از کرونا بچه ها هم باید حتما ماسک بزنند. ویژگی هایی که برای ماسکهای مفید بچه ها وجود دارد دقیقا مشابه بزرگسالان است. بچه ها هم ممکن است کرونا بگیرند و این ویروس به شیوه های مشابه می تواند آن ها را هم درگیر کند. پس باید ماسک های یکبار مصرف پزشکی که دارای لایه میانی ملت بلون باشند استفاده کنند. البته بچه های زیر دو سال نباید ماسک بزنند.

 

آیا پس از تزریق واکسن هم باید ماسک بزنیم؟

بله. همچنان با تزریق واکسن هم خطر ابتلا وجود دارد و به صفر نمی رسد. خیلی از افراد با وجود تزریق واکسن کرونای شدید گرفته اند و حتی فوت کرده اند. پس رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک پس از تزریق واکسن هم باید ادامه داشته باشد.

 

ماسک قابل شستشویی وجود دارد که برای کرونا هم خوب باشد؟

خیر. تنها ماسکهای ملت بلون دار قابلیت فیلتر کردن ویروس را دارند. چنین ماسک هایی هم قابل شست و شو نیستند. در واقع لایه ملت بلون پس از شسته شدن تغییر حالت می دهد و دیگر خاصیت فیلتر کنندگی ندارد. پس هیچ ماسک قابل شست و شویی برای پیش گیری از این ویروس وجود ندارد.

 

ماسکهای پارچه ای چطور هستند؟

این ماسکها تنها ظاهر یک ماسک را دارند و قدرت خاصی در فیلتر کنندگی این ماسکها دیده نمی شود. چرا که ملت بلون ندارند و همچنین دارای منافذی هستند. این منافذ هرچند ریز خطر ویروس را تشدید می کند. پس هرگز برای پیش گیری از کرونا از این ماسکها استفاده نکنید.