جاودان با عشق

جاودان با عشق

جاودان با عشق

جاودان با عشق

بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول


بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول

b9_ce34.jpg

بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول

بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول

بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول - در هنگام خرید خانه در استانبول موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. برای مثال در نظرگرفتن اروپایی یا آسیایی بودن منطقه، وجود مراکز خرید، سیستم حمل و نقل عمومی و … از عوامل تاثیرگذار در انتخاب خانه هستند. بنابرین ما در این مطلب قصد داریم تا درباره بهترین محله های استانبول برای خرید خانه صحبت کنیم، پس با مجله گردشگری پروان آکادمی همراه باشید.

مناطق استانبول

استانبول دارای 39 منطقه اروپایی و آسیایی است که در این میان 14 ناحیه آن جزو مناطق آسیایی و 25 بخش آن اروپایی است. این شهر از لحاظ تجاری و صنعتی در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است که همین مورد باعث جذب بیش تر گردشگران به استانبول شده است.
به دلیل پتانسیل بالای این شهر ساخت و سازهای زیادی در استانبول صورت گرفته است که در نتیجه آن را به مقصدی مناسب برای خرید خانه تبدیل کرده است. قسمتی از این شهر مدرن در اروپا قرار گرفته است که باعث شده افرادی زیادی علاقه به خرید خانه در استانبول داشته باشند. محله های استانبول هر کدام مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند که توجه به این نکات باعث می شود، در سرمایه گذاری، بهینه هزینه کنیم و قیمت محله های استانبول متفاوت است.

منطقه ماسلاک استانبول

منطقه ماسلاک مستعد سرمایه گذاری در قسمت املاک است و در بخش اروپایی ترکیه قرار گرفته است. از ویژگی های این منطقه وجود حمل و نقل عمومی مناسب، مرکز خرید، ساختمان های هنری و نزدیکی به جاده اصلی است. این محله تنها چند دقیقه با تنگه بسفر فاصله دارد و در نزدیکی یکی از فرودگاه های استانبول قرار گرفته که همین مورد آن را به منطقه مهمی تبدیل کرده است. بهترین منطقه استانبول برای اجاره خانه محله ماسلاک است.
احتمالا اسم مرکز خرید وادی استانبول را شنیده باشید. این ساختمان در ماسلاک واقع شده و از نظر تجاری فعالیت های زیادی در طول سال دارد. یکی از نکات جالب درباره این مرکز خرید نزدیکی آن به جنگل بلگراد است که این موضوع این امکان را برای خریداران فراهم می کند تا بعد از خرید به استراحت در این جنگل بپردازند.

 

بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول

بهترین محله های استانبول - منطقه زیتون بورنو استانبول

یکی از مناطق شناخته شده و مشهور استانبول که محبوبیت زیادی پیدا کرده و باعث افزایش میزان تقاضای املاک در استانبول شده است، Zeytinburnu است. این محله پرطرفدار در ضلع اروپایی استانبول واقع شده است، در سواحل دریای مرمره، Zeytinburnu یک منطقه سرمایه گذاری با برج های مرتفع، مجتمع های مسکونی، مراکز خرید و هتل های بین المللی پنج ستاره است. زیتین بورنو در نزدیکی مرکز استانبول واقع شده است که تنها با دیوارهای قسطنطنیه قدیمی از آن جدا شده است.

منطقه شیشلی استانبول

شیشلی یکی از مناطق مهم و مشهور استانبول است که گردشگران به دلیل نزدیکی آن به بناهای تاریخی و اماکن مذهبی، علاوه بر پتانسیل عالی منطقه برای سرمایه گذاری، دوست دارند در تمام ایام سال از آن بازدید کنند. Sisli در استانبول مرکز تجارت و مراکز خرید است، زیرا یک منطقه مرکزی است که خدمات حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های مدرن را ارائه می دهد.

منطقه زیتون بورنو استانبول

محله Zeytinburnu یکی دیگر از محله های استانبول برای خرید خانه است. این منطقه نیز در قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته است. اگر بخواهیم بیش تر توضیح بدهیم باید بگوییم که منطقه زیتون بورنو در نزدیکی دریایی مرمره است و مراکز خرید و هتل های لاکچری زیادی در این جا وجود دارند.
این ناحیه در فاصله چهل دقیقه ای با فرودگاه جدید شهر قرار دارد. همین موضوع باعث شده تا خریداران زیادی به سمت آن جذب شوند. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این ناحیه در کنار مناطقی مانند فاتح، دریای مرمره، ایرامپسا، اسنلار و کرکوی قرار دارد.

 

بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول

 

بهترین محله ها در استانبول برای زندگی و خرید خانه

  • منطقه بشیکتاش استانبول
  • منطقه قاضی کوی استانبول
  • منطقه باکرکوی استانبول
  • منطقه زیتون بورنو استانبول
  • منطقه ماسلاک استانبول
  • منطقه شیشلی در استانبول
  • منطقه فاتیح استانبول
  • منطقه بی اوغلو استانبول
  • منطقه ساری یر
  • منطقه زکریا کوی استانبول
  • منطقه سوادیه استانبول
  • منطقه آجارکند استانبول
  • محله سلطان احمد استانبول
  • منطقه آتاشهیر استانبول

سخن آخر

در پایان می توان گفت که قیمت خانه در محله های استانبول بستگی به منطقه ای که انتخاب می کنید، دارد. آشنایی با بهترین محله های استانبول برای خرید خانه، برای تمام کسانی که قصد سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ملک دارند، ضرورت است. با خرید خانه در ترکیه، می توان اقامت این کشور را نیز به دست آورد. برای همین کسانی که به دنبال مهاجرت به ترکیه هستند، با خرید خانه در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه، مقدمات اقامت خود را نیز فراهم می کنند.
اما استانبول، بزرگترین شهر ترکیه است که از شرقی ترین نقطه تا غربی ترین نقطه آن، 4 ساعت فاصله وجود دارد. قطعا در خرید ملک تجاری در استانبول با خرید آپارتمان های ارزان قیمت و یا خرید ویلا در این شهر، مناطق متفاوتی پیشنهاد خواهند شد. شما با حداقل هزینه 35 هزار دلار می توانید صاحب خانه در استانبول شوید، اما حداقل سرمایه گذاری برای کسانی که میخواهند اقامت این کشور را بدست بیاورند، 250 هزار دلار است. جهت دریافت بروزترین اخبار و مشاوره ها درباره خرید خانه در استانبول می توانید با مشاورین ما در پروان اکادمی تماس حاصل نمایید.

خواص دارویی روغن حیوانی محلی برای سلامت جسم


ماهیت و خواص  روغن حیوانی یا کرمانشاهی در طب سنتی

 

روغن حیوانی در ایران روغن کرمانشاهی یا روغن زرد نامیده می شود و در آذربایجان به ساری جغ معروف است. روغن کرمانشاهی یا روغن حیوانی را در انگلیسی Ghee می گویند، به این نوع روغن در سانسکریت Ghrita می گویند.

 

روغن حیوانی یا روغن کرمانشاه دسته ای از کره های شفاف شده است که به طور گسترده در آشپزی آسیایی، طب سنتی و آیین های مذهبی استفاده می شود.

 

به گفته اکثر متخصصان طب سنتی بهترین روغن خوراکی روغن حیوانی یا روغن کرمانشاهی است. زیرا این روغن نقش مهمی در سلامت، استقامت و استحکام، طراوت و شفافیت پوست دارد.

 

روغن حیوانی چیست؟

 

روغن حیوانی در ایران روغن کرمانشاهی یا روغن زرد نامیده می شود و در آذربایجان به ساری جغ معروف است. روغن حیوانی یا روغن کرمانشاه دسته ای از کره های شفاف شده است که به طور گسترده در آشپزی آسیایی، طب سنتی و آیین های مذهبی استفاده می شود.

 

روغن حیوانی از شیر گاو، گاومیش، بز و گوسفند تهیه می شود و در خارج از ایران نیز از شیر گاومیش تهیه می شود، اما عموماً در بیشتر نقاط جهان از شیر گاو، گوسفند یا مخلوط تهیه می شود.

قطع به یقین قیمت روغن گاوی محلی با توجه به میزان خلوص آن تعیین می شود و قیمت روغن حیوانی می تواند متغیر باشد.

 

روغن کرمانشاهی چیست؟

 

روغن کرمانشاهی یا روغن زرد نوعی روغن خوراکی است و از نظر ژنتیکی برای پخت و پز و سرخ کردنی نیست و یکی از بهترین روغن های خوراکی برای بدن انسان است. روغن زرد یا روغن کرمانشاه اساساً نوعی روغن حیوانی است که از شیر گاو یا گوسفند عمدتاً در منطقه کرمانشاه به دست می‌آید.

 

روغن حیوانی با روغن کرمانشاهی فرقی ندارد، یعنی روغن حیوانی همان روغن کرمانشاهی است. اما به دلیل آب و هوا، مراتع سرسبز و شرایط خاص منطقه کرمانشاه، روغن حیوانی تولید شده در این منطقه شهرت زیادی پیدا کرده است. عامل غالب عطر و طعم خاص روغن کرمانشاهی عمدتاً به دلیل علف‌هایی است که گوسفندان در مناطق کوهستانی منطقه می‌چرند.

 

تفاوت روغن حیوانی با روغن کرمانشاهی

 

روغن حیوانی با روغن کرمانشاهی فرقی ندارد، یعنی روغن حیوانی همان روغن کرمانشاهی است. اما به دلیل آب و هوا، مراتع سرسبز و شرایط خاص منطقه کرمانشاه، روغن حیوانی تولید شده در این منطقه شهرت زیادی پیدا کرده است.

 

روغن کرمانشاهی از شیر گاو و گوسفند کرمانشاهی به دست می آید و به عنوان بهترین نوع روغن زرد در ایران شناخته می شود. روغن حیوانی کرمانشاهی یک بار در اواسط بهار و یک بار در اواسط پاییز توسط دامداران تولید می شود. روغن تولید شده در فصل بهار طعم و بوی بهتری دارد زیرا حیوان از مراتع سرسبز بهاری تغذیه می شد.

 

همه این عوامل باعث شد کرمانشاه مرکز تولید روغن حیوانی باشد. پس روغن کرمانشاهی در واقع همان روغن حیوانی است و تنها به دلیل عطر و طعم چرای دام در دامنه های زاگرس و شیر دام در این منطقه دلیل این نام گذاری شده و روغن کرمانشاهی به برندی معروف تبدیل شده است.

 

طرز تهیه روغن حیوانی

 

برای تهیه روغن حیوانی، دوغ را طوری مخلوط می کنند که ابتدا دوغ تهیه شده از ماست را به دوغ اضافه می کنند و پس از تکان دادن دوغ، کره را از دوغ جدا می کنند. سپس کره را در یک قابلمه بزرگ ریخته و به آرامی گرم می کنیم. در اثر حرارت، آب کره تبخیر می شود و روغن آن که چربی حیوانی است باقی می ماند.

 

روغن حیوانی گاو و گوسفند

 

روغن گاو و گوسفند از همه روغن‌های دیگر نرم‌تر و نرم‌تر هستند و هر چه قدیمی‌تر باشند داغ‌تر و کمتر مرطوب می‌شوند. همانطور که گفتیم روغن گاو یا گوسفند نرمتر از سایر روغنهای حیوانی است و روغن گوسفند و گاومیش به خصوص روغن گاومیش چوب غلیظتر از سایر روغنهای حیوانی است.

 

از نظر طب سنتی خواص روغن گاو یا گوسفند قویتر از «کره» است. روغن حیوانی پاک کننده، رفع اسپاسم، خاصیت ضد سمی، دفع سموم و جلوگیری از رسیدن اثر سم مار به قلب است. روغن حیوانی پوست را نرم می کند، صورت را تمیز می کند، مغز و سینه را از آلودگی ها پاک می کند و بدن را پر می کند. همچنین سودمندترین چیز در بیماری وبا استفاده از روغن گاو به وفور چه در غذا و چه در روغن بدن است.

 

روغن گوسفند و روغن گاو برای درمان خشکی بینی و گلو و سرفه خشک، یرقان، سنگ طحال و کلیه مفید است. نرم می شود و می جوشد یا ورم می کند و پادزهر همه سموم است و ضد الکل است و کلیه و مثانه را گرم می کند ولی زیاده روی در مصرف آن معده را ضعیف می کند.

 

طبع روغن حیوانی

 

از نظر طب سنتی انواع روغن حیوانی یا کرمانشاه طبیعتی گرم و خنک دارند. به عبارت دقیق تر، همه روغن های حیوانی اعم از گوسفند یا گاو طبیعت گرم و مرطوب دارند و با افزایش سن رطوبت آنها کاهش و خشکی آنها افزایش می یابد.

 

خواص روغن حیوانی کرمانشاهی

 

هندی‌ها یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان این نوع روغن هستند، در سنت‌های پزشکی کهن مانند طب چینی، طب ایرانی و آیورودا، روغن حیوانی ماده اصلی در برخی ترکیب های حیاتی و ثمر بخش دارویی می باشد. روغن حیوانی گاوی اصل در تهیه بسیاری از ضماد ها و پماد های گیاهی در قدیم جز اصلی ترین مواد تشکیل دهنده بوده است.

 

افزایش انرژی با روغن زرد گاوی

 

روغن حیوانی کرمانشاهی برای افزایش انرژی بسیار مفید است. این روغن از طیف وسیعی از اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه و متوسط ??ساخته شده است که برای بدن بسیار مفید است. در حالی که بیشتر چربی موجود در غذا به چربی بدن تبدیل شده و باعث افزایش وزن می شود. روغن‌های حیوانی می‌توانند انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های روزانه را برای ورزشکاران و کسانی که سبک زندگی پرانرژی دارند، فراهم کند.

 

پاکسازی روده بزرگ با روغن حیوانی محلی

 

این روغن در طب سنتی کاربرد فراوانی دارد و می تواند خواص درمانی بسیاری از ادویه ها و داروهای گیاهی را به قسمت های مورد نظر بدن منتقل و جذب کند. در طب هندی یا آیورودا، این روغن به طور گسترده برای تنقیه و پاکسازی روده استفاده می شود.

 

افزایش عمر با روغن حیوانی گاوی اصل

 

روغن حیوانی سوختی برای سلول های قلب است، برخلاف تصور رایج، تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف متعادل روغن کرچک یا حیوانی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. روغن حیوانی قلب سالم و طول عمر را تضمین می کند.

 

 تقویت رحم با روغن حیوانی اعلا

 

از نظر طب سنتی یکی از راه های درمان تنبلی رحم، مسح کردن رحم، تخمدان ها و معده با روغن حیوانی و خوردن غذای پخته شده با روغن زرد است. زیرا مصرف اسانس های حیوانی باعث افزایش قدرت و قدرت بدن می شود.

 

در مواقعی که خانم ها پریود نیستند، اگر زیر شکم و کمر را با یک قاشق چایخوری روغن زرد یا روغن حیوانی به مدت 20 دقیقه ماساژ دهند، در رفع خشکی رحم بسیار موثر است.

 

روغن حیوانی و کبد چرب

 

سفره ایرانیان سال ها با روغن حیوانی تزیین می شد و حیف است که این نوع روغن سال ها از سفرهای ما حذف شد و امروزه در کشورهای غربی و آمریکایی به نام کرچک به عنوان دارو به فروش می رسد. روغن . . برخلاف برخی باورهای رایج، روغن حیوانی بسیار سالم و غنی است. اما باید در مقادیر مشخصی مصرف شود.

 

آیا روغن حیوانی برای کبد چرب مضر است؟

 

همه افراد حتی آنهایی که کبد چرب دارند باید روزانه ?? درصد چربی در رژیم غذایی خود مصرف کنند و حذف کامل چربی از رژیم غذایی بدن را از آمینو اسیدهای ضروری محروم می کند. بهترین راه برای درمان کبد چرب، رژیم غذایی سالم، ورزش و تغییر سبک زندگی است. ثابت شده است افرادی که کربوهیدرات و غذاهای شیرین مصرف می کنند، مشکلات کبد چرب بیشتری دارند.

البته زیاده روی در مصرف هر نوع روغن گیاهی یا حیوانی برای سلامتی به خصوص کبد چرب مفید نیست. اما مصرف متعادل و پرهیز از استفاده زیاد از روغن حیوانی نیز به دلیل سطح بالای کلسترول خوب می تواند مفید باشد.

 

خرید روغن حیوانی

 

به محض شنیدن روغن محلی در ذهن اکثر افراد پرسیدن قیمت روغن حیوانی کرمانشاهی نقش می بندد! دلیل این الگ.ی فکری جمعی نسبت دادن هر کالایی در ایران به شهری خاص است. مثلا گردوی تویسرکان که نمونه مشابه و با کیفیت تر از آن در ایران بسیار است، اما همگی این کالای بی نظیر را به نام این شهرمی شناسند. شما برای خرید روغن حیوانی می توانید به هر تولید کننده محلی و غیر صنعتی که در کارش خبره است ، اعتماد کنید. طبیعتا روغن حیوانی اعلا یا همان روغن محلی گاو می تواند در هر جای ایران تولید شود.

 

آیا خواص باورنکردنی روغن حیوانی را می دانید


بیایید با خواص روغن حیوانی آشنا شویم

 

روغن حیوانی یا روغن کرمانشاهی، غذایی است که در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه کمتر استفاده می شود. اما جالب است بدانید روغن حیوانی خواص شگفت انگیزی دارد و در درمان بسیاری از ناهنجاری ها موثر است. روغن حیوانی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین A است و تاثیر بسیار خوبی بر سلامت بدن دارد. البته باید در حد اعتدال مصرف شود; زیرا مصرف زیاد روغن حیوانی دریچه های عروقی را تنگ می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. در این مقاله به خواص روغن حیوانی و موارد دیگر می پردازیم.

 

برخی از فواید روغم حیوانی برای سلامتی

 

روغن حیوانی یکی از مواد غذایی با خواص استثنایی است. روغن حیوانی از شیر گوسفند، گاو و بز به دست می آید و دارای چربی 0.2 تا 99.8 درصد است. در زیر به برخی از خواص روغن حیوانی اشاره می کنیم.

 

  • نقش روغن حیوانی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • نقش در تامین ویتامین های حیاتی بدن
  • دارای کلسترول LDL بسیار پایین
  • کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن
  • روغن حیوانی نقطه دود بالایی دارد
  • در درمان سوختگی موثر است
  • در درمان سوختگی موثر است
  • روغن حیوانی عاری از ناخالصی است
  • برای زیبایی صورت و پوست مفید است
  • در درمان سرماخوردگی مفید است
  • بینایی خود را افزایش دهید
  • به درمان بیماری های تیروئید کمک می کند
  • در خلق و خوی موثر است
  • استفاده خانگی

 

خواص روغن حیوانی برای رحم

 

خشکی واژن ناشی از کمبود هورمون استروژن یکی از بیماری هایی است که زنان را درگیر می کند. عواملی مانند سیگار کشیدن، سقط جنین، شیردهی، بارداری، داروهایی مانند دانازول، جراحی مانند شیمی درمانی، رادیوتراپی و یائسگی عواملی هستند که به خشکی واژن کمک می کنند.

سوزش و خارش واژن همراه با درد از علائم خشکی واژن است. افراد مبتلا به این بیماری می توانند از روغن حیوانی به صورت شیاف یا از پماد موضعی آن برای کاهش خارش استفاده کنند. خوردن روغن حیوانی همراه با غذا می تواند باعث تقویت تخمدان ها و رحم شود. همچنین روغن حیوانی به دلیل دارا بودن ویتامین بالا می تواند باعث تقویت هورمون های زنانه و افزایش باروری شود. رعایت اعتدال در مصرف روغن بسیار مهم است، زیرا مصرف بیش از حد روغن حیوانی می تواند منجر به بیماری قلبی شود.

 

فواید روغن حیوانی برای پوست صورت

 

خواص پوست روغن حیوانی یکی از بهترین دلایل استفاده از این روغن است. به دلیل چربی های موجود در روغن حیوانی، در کاهش خشکی پوست بسیار موثر بوده و در واقع در آبرسانی پوست نقش دارد. همچنین روغن کرچک در کاهش لک های صورت و آنها موثر است. برای تهیه ماسک روغن حیوانی می توانید روغن را با آرد گرم و آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. پس از تهیه خمیر آن را روی پوست خود بمالید و پس از 20 دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک را سه بار در هفته روی صورت خود بمالید تا تاثیر آن را ببینید.

با این تفاسیر ممکن است شما به فکر قیمت روغن حیوانی کرمانشاهی بیفتید! اینجا بهترین فروشگاه برای خرید این محصول بکر است.

 

خواص روغن حیوانی برای مو

 

روغن حیوانی تاثیر بسزایی در درخشندگی مو دارد و اگر به مدت طولانی با برنج خورده شود در تقویت مو و رشد آن تاثیر بسزایی دارد. اگر می خواهید از شر لکه ها خلاص شوید، می توانید قبل از دوش گرفتن مقداری روغن حیوانی به موهای خود بمالید تا اثر آن را ببینید. حدود یک ساعت پس از استفاده از روغن، موهای خود را با شامپو بشویید.

 

فواید روغن حیوانی از کلام دکتر روازاده

 

دکتر طب سنتی دکتر به گفته روان زاده، هر چه روغن حیوانی بیشتر وارد بدن شود، بیماری های بیشتری از بدن دفع می شود و روغن حیوانی کلسترول اضافی بدن را می سوزاند. اما باید بدانید که مصرف مداوم دنبه برای کسانی که فعالیت بدنی و ورزش ندارند می تواند منجر به بیماری شود. همچنین اگر روغن حیوانی به درستی تهیه شود از رسوب در بدن جلوگیری می کند و مثلاً اگر در تهیه کمی پیاز استفاده شود بوی آن کم شده و ویسکوزیته و غلظت آن از بین می رود و از رسوب در امان می ماند.

 

فواید روغن حیوانی از نظر دکتر خیر اندیش

 

دکتر خیراندیش در این باره می گوید: یکی از روغن هایی که کلیه ها را گرم و نرم می کند روغن حیوانی است; وقتی خورده می شود گرم می شود و با ادویه ها نرم می شود. یکی دیگر از فواید این روغن این است که اگر در یک وعده استفاده شود تا سه بار از گرسنگی جلوگیری می کند. همچنین این روغن برای تمیزی، سفیدی و درخشندگی پوست صورت بسیار مفید است.

بنابراین روغن حیوانی تهیه شده از چربی شیر گاو و گوسفند مفیدترین غذا برای بدن است که نقش مهمی در سلامت بدن دارد. البته باید توجه داشت که برای پیشگیری از بیماری های قلبی باید در حد اعتدال مصرف شود.

 

مقایسه کره گوسفندی با کره گاوی

 

روغن حیوانی از چربی گاو یا گوسفند تولید می شود. اما نکته مهم این است که کره گاوی بهتر است یا کره گوسفندی؟ از آنجایی که شیر گوسفند کمتر از شیر گاو تولید می شود، کره گوسفند گرانتر از شیر گاو است. همچنین به دلیل نوع شیر گوسفند، کره بدست آمده از آن برای بدن مشکل هضم است و برخلاف گوشت گوسفند، روغن گوسفند طبیعتا سرد است. اما یکی از مزیت های کره گوسفندی این است که طعم بهتری نسبت به کره گاوی دارد، به خصوص اگر شیر آن بهاره باشد.

مسلما باید برای استعلام قیمت روغن حیوانی محلی به یک فروشگاه بکر در بهترین نقاط ایران دسترسی داشته باشید.

اما در مورد روغن گاو، ماهیت روغن گاو با گوشت آن متفاوت است; هضم آن راحت تر از کره گوسفندی است و هزینه کمتری دارد. اما عطر روغن گاو بسیار کمتر از روغن گوسفند است. انتخاب نوع کره حیوانی به مزاج شما بستگی دارد، یک پزشک طب سنتی ممکن است روغن حیوانی سرد مزاج را برای افرادی که مزاج گرم دارند پیشنهاد دهد یا برعکس.

دستگاه لیزر دایود با کیفیت


همانطور که حتماً می‌دانید تا به الان دستگاه‌های لیزر زیادی تولید شده‌اند که همه‌شان با وجود کم و کاستی‌هایی که داشتند در صنعت زیبایی بخصوص پاک‌سازی پوست و مو مورد استفاده قرار گرفته‌اند. با این وجود نقص‌هایی در این دستگاه‌ها وجود داشت که باید در مدل‌های بعدی لیزر بروزرسانی می‌شد. در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنیم تولید دستگاه لیزر دایود تا حد زیادی خواسته‌های متخصصین پوست و مو را برآورده کرده است و این دستگاه به یکی از برترین دستگاه‌های لیزر مو تبدیل شده است.

از ویژگی‌هایی که این دستگاه را در میان دستگاه‌های هم‌رده‌ی خود یک سر و کله بالاتر نگه داشته است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بدنه بسیار مناسب
  • وجود هندپیس فوق العاده قوی
  • وجود طول موج‌های مختلف
  • استفاده از سیستم خنک کننده‌ در آن

این ویژگی‌ها سبب شده است که از این دستگاه در اکثر کلینیک‌های دنیا استفاده شود. در ایران نیز در بسیاری از مراکز زیبایی از دستگاه لیزر دایود بکارگیری می‌شود که شهر شیراز در صدر استفاده‌کنندگان این لیزر قرار دارد. لذا می‌توان نتیجه گرفت که نیاز به چنین دستگاهی در شهرهای مختلف ایران بیش از سال‌های گذشته شده است.

اما چگونه می‌توان دستگاه لیزر دایود را خریداری کرد تا یک دستگاه اصل و با گارانتی نصیب‌مان شود. همانطور که می‌دانید وجود دستگاه‌های تقلبی در بازار کار خرید را سخت کرده است. با این وجود نگران نباشید. پیشنهاد ما استفاده از شرکت alexdiode.irاست. این شرکت سابقه‌ی طولانی مدتی در خصوص تأمین دستگاه‌های لیزر مخصوصاً دایود در ایران دارد.

خرید دستگاه لیزر دایود از شرکت alexdiode.ir

با وجود شرکت‌های مختلفی که در حوزه فروش محصولات بهداشتی پوست و مو فعالیت می‌کنند، تأکید ما به استفاده از شرکت alexdiode.irاست چرا که این شرکت خدمات بسیار متنوعی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. طبیعتاً خدمات پس از فروش یک شرکت می‌تواند وسوسه انگیز باشد. شرکت‌های کمی وجود دارند که بتوانند به مدت 10 سال از محصولات فروخته شده‌ی خود به این خوبی حمایت کنند. از طرف دیگر قیمت فروش محصولات لیزر، خصوصاً لیزر دایود تا حد امکان زیر قیمت بازار در نظر گرفته شده است، البته این موضوع به معنای کیفیت پایین این‌گونه دستگاه‌ها نیست و این خدمت فقط و فقط به دلیل تهیه راحت‌تر این دستگاه‌ها از طرف مراکز زیبایی در نظر گرفته شده است.

همانطور که عرض کردیم شرکت alexdiode.irدر اکثر شهرهای ایران نمایندگی دارد تا کار خرید و ارسال لیزرها آسان‌تر انجام شود. در حال حاضر در شیراز نمایندگی‌های معتبری از این شرکت وجود دارد که اگر قصد تهیه انواع دستگاه‌های لیزر را داشته باشید، به راحتی می‌توانید با مراجه به این نمایندگی‌ها اقدام به خرید کنید. البته توجه کنید که قبل از ملاقات حضوری می‌توانید با استفاده از شماره تماس‌هایی که قرار داده‌ایم با مشاوران این تیم در خصوص موارد دلخواه خود گفتگو کنید.

https://alexdiode.ir/%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d9%85%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%af-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1/

آشنایی جامع با نکات کاشت درخت عناب


آشنایی جامع با نکات کاشت درخت عناب:

عناب میوه ای که علاقه مندان خاص خود را داشته و به خاطر خواص درمانی پرورش آن بسیار ارزشمند می باشد. حتی انواع دم نوش‌هایی که از این محصول تهیه می‌شوند نیز متقاضیان فراوانی داشته و سرشار از خواص متفاوت ‌هستند. از همین رو تصمیم داریم تا در این نوشتار از نهالستان آلفا نهال طرز کاشت درخت عناب، را خیلی کامل و با ذکر تمام جزئیات به شما معرفی کنیم.

البته که کاشت نهال عناب به دلیل محبوبیت فراوان محصول، چه برای باغداران و چه حتی برای افرادی که باغچه‌ای نه چندان بزرگ دارند، امری پرسود بوده است. پس ما در نوشته پیش رو، اصول مربوط به کاشت عناب، را نیز برای شما ذکر خواهیم کرد؛ در ادامه با ما باشید.

بیوگرافی درخت عناب:

درخت عناب با ارتفاع حدود 10 متر، در تیره سنجدیان قرار می‌گیرد. کاشت درخت عناب؛ در اقلیم های گرمسیر انجام می گیرد. این میوه در ابتدا به رنگ سبز بوده و با گذر زمان به قرمز تیره تبدیل شده و بر روی آن چروک‌هایی شکل می‌گیرد. کاشت نهال عناب؛ در کشور ما ایران، در قسمت‌های جنوبی خراسان به وفور انجام می‌شود، اما خاستگاه اصلی آن را می‌توان آسیا جنوبی در نظر گرفت.

https://alphanahal.ir/jujube-seedling/

مشخصات ظاهری عناب

عناب درختی با برگهای کوچک است که در زمستان می بارد. ارتفاع این درخت معادل 5 تا 12 متر است. سرعت رشد بسیار خوبی دارد. گلهای آن در بهار شکوفا می شود و دانه ها در پاییز می رسند.

گل های این درخت دو جنسیتی است. به این ترتیب آنها جنسیت زن و مرد دارند. آنها توسط حشرات گرده افشانی می شوند. شاخه های عناب خاردار است. برگها سبز و براق هستند ، طول آنها 2 تا 7 سانتی متر و عرض آنها 1 تا 3 سانتی متر است.

برگ درختان عناب بیضی شکل ، بدون مو و لبه های دندانه دار است. گلهای این درخت نیز بسیار ریز و به قطر 5 میلی متر است. از نظر شکل گل ، این درخت دارای پنج گلبرگ کوچک به رنگ سبز و سفید است. میوه های نارس کمی شبیه سیب هستند. وقتی بالغ شدند ، با برق سیاه قهوه ای می شوند و مانند عناب به نظر می رسند. یک هسته جامد مشابه گودال زیتون در داخل آن وجود دارد.

کاشت درخت عناب

درخت عناب یک درخت بسیار سرسبز است که بذر آن رشد زیادی دارد و می‌تواند حدود 5 الی 12 متر ارتفاع بگیرد. گل‌های این درخت معمولاً در فصل بهار شروع به رشد می‌کنند و به‌ صورت 2 جنسی؛ نر و ماده هستند. امروزه افراد زیادی اقدام به کاشت درخت عناب می‌کنند زیرا میوه، مزایای زیادی دارد. درخت عناب دارای شاخه‌هایی خاردار است که برگ‌های براق و سبز رنگی سراسر آن‌ها را فرا گرفته‌اند. برگ‌های این درخت نیز به‌ صورت بیضی‌ شکل هستند و بر روی آن‌ها هیچ کرکی وجود ندارد.

میوه‌های عناب زمانی‌ که به‌ طور کامل نرسیده‌اند مزه‌ای نسبتاً ترش دارند اما بعد از رسیدن، رنگ و مزه‌شان تغییر می‌کند. این میوه خوشمزه تقریباً شبیه به خرما است و داخل آن‌ نیز یک هسته سفت مانند هسته زیتون وجود دارد. برای کاشت این درخت بهتر است ابتدا خاک زمین را شخم بزنید تا بافت آن بهتر شود و خاک سبک‌تری داشته باشید.

بعد از آن باید گودالی به عمق 50 الی 80 سانتی‌متر ایجاد کنید و نهال مورد نظرتان را به‌ صورت عمودی در گودال قرار دهید. پس‌ از انجام این کار باید با کمک مقداری ماسه نرم، به‌ طور کامل داخل گودال را پر کنید و سپس کار آبیاری را انجام دهید. دقت داشته باشید اگر نهال عناب به‌ صورت صحیح داخل خاک قرار نگیرد، ممکن است با سبز شدن گیاه مواجه نشوید.

بعد از اتمام کار بهتر است با کمک پا، اطراف درخت را محکم بکوبید تا ریشه در خاک به‌ صورت ثابت باقی بماند. به‌ طور معمول عناب گیاه کم‌آبی است اما باید در نظر داشته باشید که در زمان کاشت، به آب نسبتاً مناسبی احتیاج دارد و باید حتما دوره‌های آبیاری خود را به‌ گونه‌ای تنظیم کنید که ریشه آن خشک نشود و از بین نرود.

بهترین زمان برای کاشت درخت عناب

با توجه به بررسی‌های انجام‌ شده و تحقیقات به‌ عمل‌ آمده می‌توان گفت؛ بهترین زمان برای کاشت درخت عناب، ماه‌های دی و بهمن است زیرا در این زمان‌ها، درخت می‌تواند رشد مطلوب‌تری داشته باشد. بنابر این سعی کنید در فصل زمستان حتما کار کاشت نهال را انجام دهید تا درختان پربارتر و سالم‌تری داشته باشید.

فاصله کاشت درخت عناب و نکات لازم حین کاشت:

فاصله بین درختان عناب از آن دسته موضوعاتی ‌است که قبل از هر گونه اقداماتی در زمینه کاشت، باید کاملاً مورد بررسی قرار بگیرد. این فاصله باید با در نظر گرفتن تمامی فعالیت‌هایی که بعد از کاشت قرار است بر روی زمین انجام گیرد، سنجیده و اعمال شود.

در کاشت نهال عناب؛ هر نهال با دیگر نهال ها در ردیف 4 متر و ردیف ها با هم 5/5 متر فاصله داشته باشند. اما نه تنها فاصله که اصول دیگری نیز وجود دارد که قبل از کاشت باید حتماً آن‌ها را در نظر بگیرید.

برای مثال قبل از شروع کاشت درخت عناب، دمای محیط، جنس خاک محدوده کاشت، رطوبت مکان کاشت، نوع دسترسی به آب برای آبیاری، زه کشی مناسب خاک، آفات و بیماری‌های موجود و نیروی لازم جهت کاشت نهال عناب، را بررسی کرده و تمهیدات لازم برای هر کدام را کاملاً در نظر بگیرید.

انواع روش کاشت درخت عناب

به روش‌های مختلفی کاشت عناب، امکان پذیر بوده که در ادامه آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

پاجوش: کاشت این محصول به طریق پاجوش باید در سال دوم و آن هم در فصل پاییز، انجام گیرد. چرا که در آن زمان ریشه درخت مادر به اندازه کافی قوی شده است. پس می‌توان پاجوش‌ها را از درخت اصلی جدا کرده و در محل دیگری بکاریم.

قلمه: قلمه‌هایی که از شاخه‌های جوان در اواخر اسفند ماه گرفته می‌شوند، برای این روش مناسب خواهند بود. قلمه ها باید به شکل اریب جدا شوند. فاصله بین قلمه‌ها در کاشت در حدود 5 تا 6 سانتی متر توصیه می‌شود. در نظر داشته باشید که در کاشت درخت عناب، به این روش، باید زمین همیشه مرطوب باشد.

خوابانیدن: در سال دوم کاشت نهال عناب، شاخه‌هایی از قسمت‌های پایین درخت اصلی (مادر) روییده شده اند که باید آن‌ها را برای کاشت به این روش، خواباند. اواخر پاییز و یا اواخر زمستان بهترین زمان برای این نوع کاشت ‌است.

کشت بذر: در این روش از کاشت درخت عناب؛ ابتدا دانه‌های محصول را در آب خیس کرده و در یک محل گرم نگهداری می‌کنید. کاشت دانه‌های خیس خورده باید در نیمه اسفند انجام گیرد. در اوسط فروردین ماه شما شاهد جوانه زدن بذرها خواهید بود.

جا به جایی پا جوش ها

بهترین روش برای ازدیاد عناب همین روش می باشد. همان طور که می دانید پاجوش از کنار درخت می روید. درخت عناب برای دریافت آب کافی ریشه می دواند و در نتیجه از ریشه های سطحی، جوانه پدید می آید. برای پرورش عناب بدین شکل، در سال دوم در فصل پاییز که درخت به طور نسبی رشد کرده، با بریدن ریشه درخت مادر، نهال را با ریشه از زمین بیرون آورید و جای دیگر بکارید.

قلمه زدن

از درخت عناب می توان نیمه دوم اسفند ماه قلمه گرفت. قلمه ها باید از شاخه های جوان یک ساله باشد. این قلمه ها باید سی سانتی متری و به شکل اریب باشند و به شکل پشته ها در زمین فرو روند. یعنی فقط ? سانتی متر از سر قلمه از لبه پشته بیرون باشد. هر قلمه باید از قلمه دیگر ? سانتی متر فاصله داشته باشد. بعد از کاشت درخت عناب(قلمه ها)، جویه ها را از آب پر و زمین قلمه کاری را نیز همیشه مرطوب کنید.

خوابانیدن

در این روش از کاشت درخت عناب, باید شاخه های دو ساله ای را که از بخش پایینی تنه درخت مادر روییده است را بخوابانید. این کار بهتر است در فصل پاییز و اواخر زمستان انجام شود.

کشت بذر عناب

این روش در نیمه اول اسفند اجرا می شود. بدین صورت که هسته ها را در ظرفی از آب بریزید و در جای گرمی قرار دهید. بعد از چند روز خیس خوردن، بذرها را در زمینی که از قبل آماده کرده اید، بکارید. بذرها در نیمه دوم فروردین می رویند.

نهال های دو ساله را بعد از برگ ریزان پاییز، به زمین اصلی برگردانید. درخت عناب را پیوند نمی زنند. چون نوع مرغوبی ندارد اما در صورت پیوند نهال ها زودتر به بار خواهند نشست.

بهترین فصل برای کاشت بذر اردیبهشت ماه است. بذر عناب را بشکنید و روی خاک قرار دهید.مدت بین هر عکس 5 روز می باشد.بذر عناب را با چکش آرام شکسته مغز آن را بیرون آورده ، احتمال پر مغز بودن هسته های درشت بیشتر است و هسته های کوچک 99% خالی و پوچ و بدون مغز می باشد. از ورمی کمپوست برای کاشت بذر در بستر استفاده کنید.

قلمه زدن جهت کاشت درخت عناب چگونه صورت می‌پذیرد؟

پیش‌تر توضیحاتی خلاصه وار در رابطه با قلمه زدن گیاه عناب دادیم. همان طور که در بالا اشاره کردیم، برای کاشت نهال عناب، از طریق قلمه، باید شاخه‌های جوان انتخاب شوند. طول قلمه‌ها بین 20 تا 30 سانتی متر بوده و در نیمه دوم اسفند ماه، عمل قلمه زدن این گیاه انجام می‌گیرد.

کاشت نهال عناب در زمین

برای کاشت عناب دقت کنید که گودالی را به عمق 80 تا 50 سانتی متر بکنید. در این مرحله اندکی خاشاک در کف گودال قرار دهید. نهال را داخل گودال به حالت عمود قرار داده و خاک را داخل گودال بریزید.

دو مساله مهم:

اول این که حتما دقت کنید نهال عنال را به شکلی داخل گودال قرار دهید که دقیقا تا محلی که دفعه قبل داخل خاک بوده، مجددا داخل خاک قرار گیرد اگر در این مساله کم دقتی کنید، احتمال سبز نشدن گیاه وجود دارد.

مساله دوم در ارتباط با کاشت نهال نوع خاک مورد استفاده است.

حتما باید برای کاشت نهال عناب باید از ماسه بسیار نرم استفاده کنید و خاک داخل گودال را تحت هیچ عنوان دوباره به خود گودال بازگشت ندهید.

در نهایت پس از کاشت گیاه اطراف آن را با پا بکوبید و محکم کنید، تا ریشه ثابت شود. در اینجاست که باید آبیاری را آغاز کنید، دقت کنید که اشتباه ما را در هنگام کشت درخت های عناب مرتکب نشوید.

ما به تصور آن که عناب گیاه کم آبی است، پس از ان که نهال را در بهمن به زمین انتقال دادیم و آبیاری کردیم، تا عید هیچ آبی به گیاه ندادیم و به صورت متوسط از هر ده درخت، دو درخت برایمان باقی ماند. حتما دوره های آبیاری خود را جوری تنظیم کنید که ریشه گیاه خشک نشود تا تمامی نهال هایی که خریداری کرده اید، سبز گردد.

زمان کاشت نهال عناب

عقاید مورد این بحث متفاوت است، اما بر اساس تجربه ماه های دی و بهمن برای کاشت نهال عناب و انتقال آن به زمین اصلی بسیار مناسب است. البته حتی در اسفند هم برخی اقدام به کاشت عناب کرده اند و ما شاهد آن بوده ایم که درختان آن ها گیرایی خوبی داشت.

به صورت کلی نظر ما در مورد کاشت درخت عناب این است که سعی کنید، ماه هایی که گفتیم را به خاطر بسپارید.

نکات نهایی کاشت نهال عناب خراسان جنوبی

ما در این مقاله سعی کردیم، هر آن چه که در مورد کاشت نهال عناب یاد داشتیم را به شما آموزش دهیم. اما در نهایت ذکر برخی نکات نهایی الزامی است. اگر نهال شما در بهار سبز نشود، شما نهال خود را از زمین خارج نکنید و آبیاری را ادامه دهید، چرا که ممکن است نهال در تموز (تابستان) دوباره سبز شود.

دقت کنید عناب گیاه کم آبی است، اما نه آن قدر که دیگر به گیاه هیچ آبی ندهید، سعی کنید در طی سال های اول منظم گیاه خود را آبیاری کنید، جالب است بدانید که ما با آبیاری منظم توانستیم دو بار شاهد به بار نشستن عناب های خود باشیم، یک بار در تیر ماه و بار دیگر در آبان برداشت انجام دادیم.

نکته مهم: کود گوسفندی، مرغی تحت هیچ عنوان به عناب ندهید!!! این نکته به شدت اهمیت دارد و امکان خشک شدن کلی درختان شما وجود خواهد داشت. در سال های اول سعی کنید از کود های مختلفی که در بازار وجود دارد استفاده کنید. البته کود گاوی تازه هم برای گیاه مضر است.

در سال اول به قصد اصلاح کردن درخت، تیغ های آن را نبرید که این مساله شاید باعث خشک شدن درخت شما شود.

مهم ترین خواص درمانی و دارویی عناب

تصفیه کننده خون

دفع سموم داخل بدن

روشن کننده پوست

جلوگیری از مشکلات قلبی

ضد سرطان

ترمیم کننده بافت‌های آسیب‌دیده

تقویت کننده عضلات

تسکین گلودرد

کاهش چربی و قند خون

درمان کننده سرماخوردگی

درمان کننده آنفولانزا

برطرف کننده آسم و تنگی نفس

جلوگیری از التهاب

جلوگیری از آبریزش بینی

درمان بی‌خوابی

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

تقویت کننده مغز

تقویت کننده دستگاه گوارش

ضد نفخ

درمان کننده یبوست

چند نوع هرس داریم و هرس درخت عناب چگونه انجام می‌شود؟

بعد از کاشت نهال عناب، همانند دیگر محصولات با توجه به نوع و محیط کاشت، انواع هرس‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال هرس‌های عمودی در مناطقی انجام می‌شود که به دلایلی، فاصله بین درختان در حین کاشت درخت عناب، ‌کمتر از حد توصیه شده ‌است.

اگر این فاصله مناسب باشد، هرس افقی انجام می‌گیرد تا برداشت محصول راحت‌تر انجام شود. هرس مرکز باز، هرس جامی و هرس شلجمی نیز از دیگر انواع هرس‌های مربوط به درخت عناب ‌هستند.

برای انجام هرس این محصول، تنه اصلی درخت را از ارتفاع 130 تا حدود 150 سانتی متری قطع می‌کنند؛ البته تعدادی از شاخه‌ها را باقی می‌گذارند تا به عنوان بازوی گیاه حفظ شوند.

خاک مناسب کاشت درخت عناب چیست و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

برای کاشت نهال عناب؛ سبک بودن خاک از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. حتماً در نظر داشته باشید که زه کشی خاک انتخابی شما به درستی صورت گرفته باشد. اگر در هنگام کاشت متوجه شدید که خاک سنگین ‌است، حتماً از انواع خاک برگ و خاک‌های شنی استفاده کنید.

بدین طریق نواحی اطراف کاشت را سبک کرده و این گونه کیفیت محصول را بالا ببرید. در نظر داشته باشید که در کاشت هر محصولی و نه فقط عناب، خاک مورد استفاده برای کاشت، نقش پررنگی را بازی خواهد کرد.

نحوه کوددهی بعد از کاشت درخت عناب، بهترین کودهای شیمیایی و حیوانی کدامند؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در راستای مراقبت از درخت تا زمان باردهی انجام شود، کوددهی مناسب پای درخت عناب ‌است. در واقع شاید بتوان گفت یکی از اصلی‌ترین موارد مربوط به کاشت عناب، همین امر کوددهی خواهد بود.

کودهای دامی معمولاً بیشتر برای این محصول توصیه می‌شوند. مقدار و زمان کوددهی باید حتماً توسط آزمایشگاه و کارشناسان تعیین شود؛ چرا که بسته به نوع خاک و سن درخت این مقدار متفاوت خواهد بود.

کوددهی و اضافه کردن مواد آلی به شکل محلول که در اصطلاح به آن محلول پاشی گفته می‌شود نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که در صورت قلیایی بودن بیش از حد خاک و عدم توانایی آن در جذب مواد آلی، انجام می‌گیرد. در این روش عناصری هم چون پتاسیم اکسید، نیتروژن و غیره، به خاک پای درخت به صورت محلول، اضافه خواهند شد.

شرایط آبیاری درخت عناب

اگرچه درخت بالغ به خشکی مقاوم است ولی برای رسیدن به رشد ایده آل و محصول مناسب، حتما باید آبیاری منظم صورت گیرد. توجه داشته باشد که درخت جوان به هیچ عنوان نباید در معرض خشکی قرار گیرد زیرا سبب ضعیف شدن گیاه می شود بنابراین باید در این زمان آبیاری کافی و منظم انجام شود تا ریشه به خوبی در خاک توسعه یافته و درخت استقرار یابد. از طرفی آبیاری نباید به حدی باشد که غرقابی و ماندگاری آب رخ دهد زیرا درخت به این شرایط حساس است و ریشه دچار خفگی می گردد.

خاک مورد نیاز کاشت عناب

مهمترین ویژگی خاک، داشتن زهکش مناسب است زیرا ماندن آب به مدت طولانی در اطراف ریشه، سبب خفگی ریشه شده، کم کم برگها زرد شده و می ریزند و گیاه از بین میرود. بنابراین خاک نباید سنگین باشد و اگر چنین است حتما با افزودن شن یا خاک برگ به آن، اقدام به سبک نمودن بافت خاک نمایید.

نور مورد نیاز درخت عناب

این درخت به نور کامل نیاز دارد و اگرچه در محل نیمه آفتاب هم می تواند به رشد خود ادامه داده و میوه بدهد اما کاشت این درخت در سایه یک اشتباه بزرگ است زیرا رشد رویشی بیشتر شده و شاخه ها بلند و باریک می گردند و درخت سست و شکننده خواهد شد. علاوه بر اینها، ورود دیر هنگام به فاز زایشی و باردهی کم را نیز باید اضافه نمود.

نحوه آبیاری نهال و درخت بالغ عناب چگونه است؟

پیش‌تر خاطر نشان شدیم که کاشت درخت عناب، بیشتر در مناطق گرمسیری کشور ما مانند خراسان جنوبی، کشت می‌شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این گیاه می‌تواند نسبت به بی آبی و گرما نیز مقاومت داشته باشد. اما در هر حال این بدان معنا نخواهد بود که پای درخت کاملاً خشک باشد، چون در این صورت گیاه شما از بین خواهد رفت. البته که آبیاری بیش از حد نیز ممکن است موجب پوسیدگی ریشه شود.

در ابتدای کاشت عناب، میزان آبیاری درخت، به صورت هر 5 روز یک بار ‌است اما از سال دوم به بعد این زمان به 15 روز یک بار تغییر پیدا می‌کند. البته روشن است که در فصول پاییز و زمستان اگر میزان بارش‌ها کم باشد، قطعاً به آبیاری بیشتری برای این محصول نیاز است تا مبادا خشکی بیش از حد، آسیبی به آن بزند.

https://alphanahal.ir/خرید-نهال/